info hello!
Saturday, March 29, 2008.
15h appointment at the club. Joel is in the air direction. I therefore patient. 30 min again later, I moved aboard FGBVL. Jojo arrives asking "Have you ever been to Nancy?" "Yes." So today we will be going back Nancy (because at the back there for the kid who rode first time in a small plane).
Getting Started, rolling, breakpoint, and takeoff. Cap on Nancy-Essey (LFSN). Joel explains the specificity of TDP (here we made the downwind and base 1000ft floor configuration 21, to not disturb dwellings). Joel handles the radio news with Nancy (this is an AFIS). Land in sight, it incorporates the downwind, then base the final. It locks onto the paper, "in the final 21 for a touch F-VL" authorized touched 21, 180 10 to 15kt winds. The landing went well, Joel gives a thumbs up, so it will :-), overshoot, and return on Luneville. F-VL to exit through Dombasle "" F-LL-bye you can leave. " I
returns and tells me about 123.5 "F-Luneville GBVL hello Luneville F-VL un DR400 en provenance de Nancy à destination de vos installation, je prévois une verticale terrain à 2800ft" Une fois verticale, "F-VL verticale installation 2800ft début d'exercice d'encadrement piste 27 dur" et Jojo me dit " Bon ba maintenant tu es en panne :-) " . Cette fois-ci je ne serais pas trop haut, atterrissage sur une roue ( oui à Lunéville le vent était le meme qu'à nancy mais la piste est 09/27 donc le vent est plein travers). Joel et le petit descende, quant à moi je repars faire des exercices PPL.
Décrochages, virages 60°, approche décrochage à 20° d'inclinaison, descente rapide tout réduit en spirale à 45° d'inclinaison, then back through mentoring (where I gave a bit of gas before the threshold because not to do, even if in reality it happened).
the final 34min + 23min double solo. A Thursday
normally
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